"Bu oyuncular geleceğimiz, onlara saygı gösterelim"

"Bu oyuncular geleceğimiz, onlara saygı gösterelim"
A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella, “Bu oyuncular söylenenleri hak etmiyor. Oyuncuların etki altında kalmasını istemiyorum. Ama ben onların yüzünde ifadeleri görüyorum. Onlar benim çocuklarım gibi." dedi

A Milli Futbol Takımı, 2026 FIFA Dünya Kupası D Grubu 3’üncü ve son maçında yarın TSİ 05.00'te Los Angeles Stadyumu'nda ABD ile karşı karşıya gelecek. Karşılaşma öncesi düzenlenen basın toplantısında A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Vincenzo Montella, açıklamalarda bulundu. Takımdaki oyunculara kayıtsız şartsız destek olmaya devam edeceğini dile getiren Montella, “Oyuncularımıza saygı gösterdiğimizden daha fazla saygı göstermemiz lazım. Tabii ki üzgünüz olanlardan ama gelecek için motive olmaya devam ediyoruz. Yarın oynayacağımız maç, zor bir maç olacak. Herhalde en zor maçlardan biri olacak. O yüzden ülkemizin bizi desteklemesini istiyoruz. Takımı desteklemeliler. Herkes çok üzgün. Benim takımdaki 3 yılımdan bahsedeceğim. 2023 eylül ayında başladım milli takımla çalışmaya. Avrupa Şampiyonası'na katılma konusunda çalışmaya başladık ve Hırvatistan'a karşı galibiyet elde ettik. Çok da iyi bir oyunla başarılı olduk. Hatta ilk Almanya zaferimizi hatırlıyorum, 72 yıl sonra Almanya'da kazanmamızı. O gün, o başarıları elde eden çocuklar, bu çocuklar ve gelecekte de başarı elde edecekler. O yüzden onlara saygı göstermeliyiz. Onlar bizim futbolumuzun geleceği. Kişisel saldırılar gördüm. Bunları kabul edemiyorum. Bu kendi çocuğunuza yapmış gibi oluyor. Bu kabul edilecek bir şey değil. Ben onlara kayıtsız şartsız destek olmaya devam edeceğim. Biz 62 şut attık, rakip ceza sahası bölgesinde 590 kere aksiyonda bulunduk. 341 rakip ceza sahasında başarılı aksiyonda bulunduk. Rakip ceza sahasına girişte birinci sıradayız. Ortalama topa sahip olmada ikinci sıradayız. Dikine paslarda İspanya'nın ardından ikinci sıradayız. Gol pozisyonu oluşturmada üçüncü sıradayız. Futbol gol atma sanatıdır. Takım bunu başaramadı ama çok çalıştık. Son iki maç için oyuncularımızı suçlayamayız. İnsanları kötü durma sokmak çok kolay ama bunu yapmamak lazım. Biz burada ulusal bir tutkuyu desteklemeye çalışıyoruz. Türk halkı bize sürekli destek gösterdi. Herkes bize ‘Bu kadar uyumlu bir takım görmedim başka' dedi. Bu oyuncular söylenenleri hak etmiyor. Oyuncuların etki altında kalmasını istemiyorum. Ama ben onların yüzünde ifadeleri görüyorum. Onlar benim çocuklarım gibi. Birçok zorlukla karşı karşıya kaldılar. Tabii sahada daha iyisini yapabilirdik ama bunu tüm kalbimizle gerçekleştirmeye çalıştık. Bazen bunların sonucunu alamazsınız. Ama bu demek değildir ki her şeyi çöpe atalım. Bu oyuncular geleceğimiz, onlara saygı gösterelim. Buraya geldiğimizde Kenan yüzde 100'ünde değildi. Başka problemleri olan oyuncular vardı. Sahada bütün oyuncular bütün çabalarını ortaya koydular. Kendilerini yüzde 100 hissetmeseler bile ben onların oynamasını istedim. Biliyorum ki yüzde 100 olmasalar da çok iyi bir oyun çıkarabilirler. Futbol böyle bir şey. Ben vazgeçmeyeceğim, devam edeceğim. Çok şanslı hissediyorum. Başkanımız, takımı yok etmeyi değil, oyuncuları desteklemeye, geliştirmeye yönelik destek oldu. Ben de her zaman adanmışlıkla çalışmalarıma devam edeceğim. Yarın çok önemli bir maçımız var. Pek çok zorluklarla, zor bir ortamda oynayacağımız bir maç. Yarın bugüne kadarki çabalarımızın bir sonuç bulmasını istiyoruz ve bunun takdir edileceğini umuyoruz. İki stoperimiz de gayet iyi seçilmiş oyuncular. Pek çok dikine oyun pasları attık ve Abdülkerim bunda birinci sırada. Merih de hava toplarında birinci sırada. Neredeyse rakiplerine top vermedi. Bu şekilde oyun kurduk. Gol atma çabası içindeyiz. Bu verileri size vermek istedim çünkü oyuncuları desteklemek çok önemli” diye konuştu.

‘OYUNCULARIMIZ BİRBİRİNE KENETLENMİŞ DURUMDALAR’

Bazı oyuncuların hala mental olarak sıkıntı yaşadığını ifade eden İtalyan teknik adam, “Bazılarının hala mental olarak sıkıntıda olduğunu söyleyebilirim. Onlara yönelik şahsi ve adaletsiz saldırlar, onları çok üzüyor. Neyse ki bazılarını daha iyi görüyorum. Rakibin temposunun yüksek olduğunu biliyoruz. Strateji düşüneceğim. Futbolcuların fiziksel ve mental durumlarına bakacağız. Çok kompakt ve ruhen birleşik bir grubumuz var. Oyuncularımız birbirine kenetlenmiş durumdalar. Grubu ve teknik direktörü destekleyen oyuncularımız var. Çağlar, Kaan, İrfan, Mert destekleyici bir rol sergilediler" dedi.

‘BU OLUMSUZ YAKLAŞIMLAR SİSTEMİMİZİ İYİLEŞTİRMEK İÇİN BİZE FAYDA SAĞLAMIYOR’

Böyle bir negatif iletişimi beklemediğini dile getiren 52 yaşındaki tecrübeli teknik adam, "Oyunu kaybettiğimizde her şey çok iyi denmesini beklemiyorum ama sadece adil olmak, daha çok şey yapılabilirdi denmesini bekliyorum. Tabii ki bunların söylemekte özgürsünüz. Bunlar yapıcı eleştiriler. Kimseden tebrik beklemiyorum. Ama böyle bir negatif iletişimi de beklemiyordum. Burada insanlar maçı kaybettikten sonra da destekledi bizi. 3-4 kişi olumsuz şeyler söylediler ama sonra 50 küsur kişi gelip olumlu şeyler söylediler. Onların bağırması, sonra bazı art niyetli gazetecilerin bunu yayması çok doğru değil. Tabii ki evimize döneceğiz ve biz de matematiği biliyoruz. Bu olumsuz yaklaşımlar sistemimizi iyileştirmek için bize fayda sağlamıyor. 24 yıl Dünya Kupası'na gelmemişti Türkiye, şimdi buradayız. Gelecekte daha iyisini yapacağız. Ama burada olmamız da çok iyi. O yüzden birleşmemiz gerekiyor. Hep birlikte bayrağın altında birleşsek daha farklı şeyler olmaz mıydı? Ancak bu şekilde ülkenin futbol tarihine katkı sağlayabiliriz” yorumlarında bulundu.

‘AİLE BİREYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ GİBİ BİR İLİŞKİ KURDUK’

Kendisiyle oyuncular arasındaki ilişkinin nasıl olduğuna dair gelen bir soruya Montella, şöyle cevap verdi:

“Aile bireyleri arasındaki ilişki gibi bir ilişki kurduk. Baba yerine büyük ağabey gibiyim. Bazıları benim oğlumdan çok az büyük. Her zaman kalbimde taşıyorum bu duyguları. Elbette ilk yenilgiden sonra bazı futbolcular çok üzülmüşler ve motivasyonlarını yitirmişlerdi. ‘Nasıldım' diye bana soruyorlardı. Benim duygularımı merak ediyorlardı. Bazı futbolcular benim ruh halimi sordu. Bu da beni duygulandırdı. Biz birbirimize iyi hissettirmeye çalışıyoruz. Çok iyi bir ilişki var aramızda. Çok fazla destekçilerimiz var, birbirimize destek oluyoruz. Bu çok önemli bir unsur bence.”

‘YARGILAMALARLA KARŞI KARŞIYA KALDILAR’

2026 Dünya Kupası’nın kendisi için zor bir tecrübe olduğunu ifade eden Vincenzo Montella, sözlerine şöyle devam etti:

“Dünya sahnesine çıktılar. Yargılamalarla karşı karşıya kaldılar. Kendimle ilgili ise bu deneyim çok taze, her şey çok yeni, bilmiyorum. Bundan sonraki maçı düşünüyorum. Önemli olan yarınki maça odaklanmak. Zor bir tecrübe oldu. Lojistik açıdan dahi çok zordu. 2002'deydi benim buna benzer kupa tecrübem. Her zaman bir şeyler öğrenirsiniz. Hem değerlendirmeleri hem de sonucu dikkate almak önemli. Mutlaka gelecekte bunun faydasını görürsünüz."

‘GÖREVİME DEVAM EDECEĞİM’

Bu tecrübelerden sonra daha güçlü hissettiğini dile getiren Vincenzo Montella, istifa etmeyeceğini de söyledi. Montella, “İki kez arka arkaya Avrupa Şampiyonası ve Dünya Kupası'na gidilmedi. Tek bir teknik direktör dahi hem Avrupa Şampiyonası hem Dünya Kupası'na sokamadı benim dışında. Çok motiveyim. Başkanın desteği, futbolcuların desteği yeterli benim için. Ben profesyonelim. Bu yıllar içerisinde kalbimi koydum. Tutkuyla zamanımı harcadım. İstifa edeceğimi soruyorsanız; hayır. Çünkü hala enerjim var. Bu tecrübelerden sonra daha güçlü hissediyorum. Benim istifamı isteyen birleri varsa da bunu yapmayacağım, kabullenmeleri gerekir. Ben, futbolcularımız ve başkanımızın değerlendirmelerini dikkate alarak görevime devam edeceğim" dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.